두 가지 부활
요5:25-29
사람은 하나님의 형상을 따라 지음을 받은 일로 피할 수 없는 두 가지 문제가 있습니다. 첫째는 죽은 후에 심판이 있다는 것과, 둘째는 그 심판에 따라 영원히 그렇게 존재게 된다는 것입니다. 육체의 죽음을 의학적으로 말하면 뇌기능이 정지되고 심장과 호흡이 멈춘 상태로서 그때부터 생명 세포는 파괴되는 것입니다. 이로 인해 인간의 육체는 자연으로 돌아가는 것입니다. 그러나 육체의 죽음이 영적인 죽음을 뜻하는 것은 아닙니다. 짐승은 내세가 없습니다. 그러므로 내세를 의식할 수 없을 뿐만 아니라 어떠한 대비책도 세울 수가 없지만, 인간은 내세를 위해 준비를 해야 합니다.
1. 죽음의 문제
죽음을 도피처로 착각하고 심지어 도박하는 있는데 그들은 사후에 있을 심판을 알지 못하기 때문입니다. 인생에 있어서 가장 심각한 문제가 있다면 죽음이요, 가장 불행한 일도 죽음입니다. 또 죽음은 순식간에 모든 것을 빼앗아 버립니다.
죽음의 종류
1) 영적인 죽음
이는 하나님과의 관계가 단절된 상태를 의미합니다.
"여호와 하나님이 그 사람에게 명하여 이르시되 동산 각종 나무의 열매는 네가 임의로 먹되 선악을 알게 하는 나무의 열매는 먹지 말라 네가 먹는 날에는 반드시 죽으리라 하시니라"(창2:16-17).
이러한 엄명에도 불구하고 뱀의 유혹으로 선악과를 먹은 결과가 어떻게 되었습니까? 하나님과 동등한 위치에 오른 것이 아니라, 에덴에서 축출되고 되고 말았습니다. 이것이 영적인 죽음입니다. 마귀는 처음부터 거짓말쟁이입니다. 비진리를 진리로 위장하고 접근하는 마귀의 유혹을 물리쳐야 합니다. 마귀는 인간의 약점을 알고 있으므로 오늘도 동일한 술책으로 접근하고 있습니다.
인간이 위대해지려는 꿈을 통해서 발전을 가져오는 것이 사실일지라도 그것이 하나님을 등지게 하는 교만이라면 심판을 면할 수 없게 됩니다. 이상과 꿈은 크게 가지되 죄인 된 근본을 망각하지 않아야 합니다. 모두가 인간으로서의 본분과 도리를 저버리지 말고 복을 받는 성도들이 되시기 바랍니다.
2) 영혼과 육체가 분리되는 죽음
죽음은 영혼과 육체가 분리되는 것을 의미합니다. 사람이 선악과를 먹고 에덴에서 축출되었으나 육신의 생명이 있을 때까지는 기회가 있습니다. 그러므로 육신의 생명이 귀중합니다. 하나님께서는 모세와 선지자를 보내시고 마지막으로는 독생 성자 예수님을 보내셔서 누구든지 예수 안에 있으면 새로운 피조물로 거듭나게 하시고, 진리 안에서 참 자유를 얻게 해 주셨습니다. 사람은 육신을 입고 세상에서 사는 기간이 사유의 은총과 영생의 복을 받을 수 있는 기회입니다.
천구백팔십팔 년 미국 전 대통령 조지 부시의 선거 위원장이었던 '리 앳 워터'씨는 하나님을 불신하고 살았는데, 그는 천구백구십 년에 뇌암 진단을 받고 일 년여 동안 투병 생활을 하다가 삼십팔 세의 나이로 죽었습니다. 그러나 그는 투병 중에 하나님을 찾은 후 지금까지 허황되게 살았던 과거를 회개하고, 죽기 한 달 전에 라이프지와의 대담에서 이런 말을 했습니다. "남보다 나은 부귀와 권력이 하나님 앞에서 무슨 가치가 있겠는가?".
옳습니다. 빈손으로 온 인생, 떠날 때도 빈손으로 가게 됩니다. 그날은 그처럼 요란하던 세상도 고요에 잠길 것입니다. 전도자의 말입니다.
"은줄이 풀리고 금 그릇이 깨지고 항아리가 샘 곁에서 깨지고 바퀴가 우물 위에서 깨지고 흙은 여전히 땅으로 돌아가고 영은 그것을 주신 하나님께로 돌아가기 전에 기억하라 전도자가 이르되 헛되고 헛되도다 모든 것이 헛되도다"(전 12:6-8).
인생에게 유일한 소망이 있다면 주님께서 세상에 오셨다는 사실입니다. 복음은 귀중합니다. 허무에 매여 종살이하다가 영원히 멸망 받아 마땅한 죄인을 주님께서 구원해 주셨습니다.
"진실로 진실로 너희에게 이르노니 죽은 자들이 하나님의 아들의 음성을 들을 때가 오나니 곧 이때라 듣는 자는 살아나리라"(25절).
구원받을 기회를 잃지 마십시오.
"우리가 하나님과 함께 일하는 자로서 너희를 권하노니 하나님의 은혜를 헛되이 받지 말라 이르시되 내가 은혜 베풀 때에 너에게 듣고 구원의 날에 너를 도왔다 하셨으니 보라 지금은 은혜 받을만한 때요 보라 지금은 구원의 날이로다"(고후6:1-2).
지금도 진리로 역사하시는 그리스도를 영접하여 영생의 은총을 힘입기 소원합니다.
3) 영원한 죽음
영원한 죽음은 육신을 입으시고 세상에 오신 그리스도를 불신하므로 구원받을 기회를 잃어버린 영혼들이 받는 영원한 지옥 형벌입니다. 사후에는 기회가 다시없으니 얼마나 불행한 일입니까? 오직 무서운 고통만 있을 뿐입니다. 천국이 영원함과 같이 지옥도 영원합니다. 천국의 영광이 극한 것같이 지옥의 형벌도 극한 것입니다. 우리에게 소망이 있는 것은 그리스도 예수를 나의 구주로 영접한 이 믿음 안에 있다는 것입니다.
"아들을 믿는 자에게는 영생이 있고 아들에게 순종하지 아니하는 자는 영생을 보지 못하고 도리어 하나님의 진노가 그 위에 머물러 있느니라"(요3:36).
여러분! 저주받은 마귀의 유혹에 빠져들지 않도록 주의하십시오. 영벌 받아 마땅한 죄인 된 나를 구원해 주신 하나님의 은혜가 너무도 귀중함을 알았다면 주님 앞에 엎드려 영광을 돌리시기 소원합니다.
2 심판하는 권세
"아버지께서 자기 속에 생명이 있음같이 아들에게도 생명을 주어 그 속에 있게 하셨고 또 인자됨으로 말미암아 심판하는 권한을 주셨느니라"(26-27).
주님께서 부여받은 심판권은 절대적인 권세로서 영원한 권세입니다. 국제 협약에 의해 정치적인 망명을 허용하는 나라가 있는가 하면 허용하지 않는 나라도 있습니다. 동독 공산주의 독재자 호네커는 동·서독을 막고 있던 베를린 장벽이 무너지자 소련으로 망명을 하였다가 소련이 붕괴되므로 다시 체코로 가서 팔십 세를 일기로 세상을 떠났습니다.
만일 그가 독일에 있었다면 법정 재판을 면할 수가 없었을 것입니다. 그렇게 세상에서는 도피 행각이 가능하다 할지라도 주님의 심판은 면할 수 없다는 사실을 깨달아야 합니다. 사람은 죽음을 영원한 비밀로 생각하나 그렇지 않습니다. 얼마 전에는 죽은 지 이십 년이 된 해골에서 DNA를 추출하여 사람을 찾아내는 일도 있었습니다.
"또 내가 보니 죽은 자들이 큰 자나 작은 자나 그 보좌 앞에 서 있는데 책들이 펴 있고 또 다른 책이 펴졌으니 곧 생명책이라 죽은 자들이 자기 행위를 따라 책들에 기록된 대로 심판을 받으니 바다가 그 가운데에서 죽은 자들을 내주고 또 사망과 음부도 그 가운데에서 죽은 자들을 내주매 각 사람이 자기의 행위대로 심판을 받고 사망과 음부도 불못에 던져지니 이것은 둘째 사망 곧 불못이라"(계 20:12-14).
"인자됨으로 말미암아 심판하는 권세를 주셨느니라"(27절).
이 말씀이 중요합니다.
주님께서는 육신을 입으시고 세상에 오셔서 그의 낮아지심과 죽기까지의 복종으로 우리의 연약함을 체휼하셨습니다. 또 하나님과 화목 제물로 연합을 이루시며, 죄인에게 주의 이름으로 빌 길을 열어 주셨습니다. 그로 인해 믿는 자는 구원의 은총을 입게 되었지만, 불신자는 영원한 불못입니다.
3. 두 가지 부활
"이를 놀랍게 여기지 말라 무덤 속에 있는 자가 다 그의 음성을 들을 때가 오나니 선한 일을 행한 자는 생명의 부활로, 악한 일을 행한 자는 심판의 부활로 나오리라"(28-29).
심판권을 행하시는 주님은 생명과 사망 모두 주관하십니다. 그러므로 주님께서 명하실 때는 죽은 자가 살아났습니다.
"달리다굼, 소녀야 일어나라"(막5:41)는 말씀에 죽었던 소녀가 살아났습니다.
"청년아 일어나라"(눅7:14) 하실 때 죽었던 나인성 과부의 아들이 상여에서 일어났고,
"나사로야 나오라"(요11:43) 하실 때 무덤 속에 있던 나사로가 일어나 나왔습니다.
또 주님은 죽은 자들을 둘째 심판에 세우십니다.
“두려워하는 자들과 믿지 아니하는 자들과 흉악한 자들과 살인자들과 음행하는 자들과 점술가들과 우상숭배자들과 거짓말 하는 모든 자들은 불과 유황으로 타는 못에 던져지리니 이것이 둘째 사망이라”(계21:8).
주님의 말씀은 우주를 창조하신 능력이 있어. 그 앞에서 만물이 복종하십니다.
"그 사람들이 놀랍게 여겨 이르되 이이가 어떠한 사람이기에 바람과 바다도 순종하는가"(마8:27).
성난 파도를 잠재웠을 때 제자들이 한 말입니다. 유의할 것은 주님의 음성에 두 가지 부활이 있다는 것입니다.
1) 생명의 부활
육신으로 받는 은혜와, 부활하여 누리는 영광은 동일한 하나님으로부터 임하는 은혜입니다. 차이가 있다면 육신으로는 불완전한 상태에서 받는 은혜요, 부활의 세계는 완전한 영광입니다. 그러므로 그리스도의 재림이 생명 부활에 참여하는 성도들에게는 가장 큰 영광의 날이 됩니다. 또한 선한 일을 행한 자가 생명의 부활로 그 영광에 이른다고 하셨습니다. 이것을 행위로 구원받는 것이라 생각해서는 안 될 것은 선한 열매 맺게 되는 그 자체가 은혜이기 때문입니다. 행위가 있기 전에 구원이 먼저입니다. 그것이 하나님의 선험적인 은혜요, 사랑입니다. 이것을 믿음으로 받아들일 때 성령으로 거듭나서 새로운 의지, 곧 그리스도의 인격이 형성됨을 믿으시기 바랍니다. 또 거기서 새로운 삶이 펼쳐지고 주님의 뜻을 이루게 되는 것입니다. 기억하십시오. 성령의 열매는 성령으로만 맺어집니다.
“너희가 내 안에 거하지 아니하면 가지처럼 밖에 버려져 마르나니 사람들이 그것을 모아다가 불에 던져 사르느니라”(요15:6).
성령의 열매는 자신의 의지나 결단으로 맺는 것이 아니라 하나님의 은혜로 맺는 것입니다. 또 동일한 믿음을 가졌다 할지라도 열매 맺는 데는 차이가 있습니다.
여호와의 불꽃 같은 눈앞에서 핑계나 변명은 있을 수 없습니다. 주의 은혜로 살면서 열매 없는 무화과나무같이 되어서는 안 될 것입니다. 과연 진실한 믿음이요, 충성된 믿음이라면 성령의 열매가 풍성하게 맺어질 줄 믿습니다. 모두가 선한 사업에 부자가 되시기 바랍니다. 선한 열매는 가난한 이웃을 구제하며, 병든 심령을 위로하여 주님의 영광을 드러내는 일입니다.
기억하십시오. 내 몸을 불사르는데 내어주어도 하나님께 영광이 되지 않으면 무익할 뿐입니다. 다시 말씀드리자면 선한 일은 하나님의 일이요, 하나님의 일은 천국에 쌓이는 보화라는 것입니다. 그 일을 위해서 우리가 부름을 받았다면 더욱 충성을 다짐해야 합니다.
여러분! 진심으로 주님을 사랑하십니까?
내 몸에서 그리스도가 존귀하게 되도록 헌신하십시오. 주님께서 기뻐하시는 뜻대로 제물 되어 삼십 배, 육십 배, 백 배의 결실을 맺는 자는 주님 오시는 그날에 면류관이 더욱 빛날 줄 믿습니다.
2) 사망의 부활
악인도 부활합니다. 그렇지만 여기는 생명과 사망이라는 본질적인 차이가 있습니다. 악인은 존재의 악이요 불행이므로 그날에는 살아온 과거를 후회해도 돌이킬 수 없는 것입니다.
어둠에 속한 자들은 세상에 있을 때에 하나님 앞에서 무익한 존재로 살다가 죽은 자들입니다. 그들은 빛의 자녀들보다 더 유명한 인물일 수도 있고, 홍포 입은 부자와 같이 잘살았던 자들도 있을 것입니다. 그러나 그것이 하나님께 무슨 유익이 있느냐는 것입니다. 하나님께서는 의인과 악인에게 동일한 자연의 혜택을 주셨습니다. 그런데 그들은 하나님을 무시하고 살았습니다. 특별 은총, 곧 구원의 복음을 접할 기회가 있었으나 교만하여 복음을 멸시하고 살았습니다. 더욱 안타까운 일은 어둠에 속한 자들이 월등히 많다는 것입니다.
노아 때에 하나님께서 어떻게 하셨습니까? 멸망 받을 인생들을 보시고 이 땅에 인생 지으심을 한탄하사 물로 심판하셨습니다. 그러한 심판은 하나님을 원망하다가 광야에서 쓰러진 이스라엘 백성들을 향해서도 마찬가지였습니다. 어둠에 속한 자들은 자기가 하는 일을 알지 못하므로 영원한 심판을 가져오는 것입니다. 오늘날 세계적으로 큰 물의를 빚고 있는 것 중의 하나가 마약 범죄입니다. 생각해 보십시오. 정치인이 되기 위해 그런 것이 필요하고, 과학자가 되기 위해 필요할까요? 스스로 자멸에 이를 뿐입니다. 또 연예계에서 활동하는 자들 중에도 그런 유혹에 빠지는 것을 많이 보는데 그 이유는 인기에서 만족을 얻을 수 없었기 때문입니다.
동성연애자들의 말입니다. "소돔, 고모라의 멸망은 동성연애에 있는 것이 아니라 손님에게 불친절한 데 있었다. 생활을 바꾸려고 애쓰지 말라. 하나님께서 당신을 동성연애자로 창조하셨다. 동성연애는 당신에게 주신 은사이다. 그로 인해 결혼한 남녀들은 이혼을 하고, 자식들을 버리고 동성연애 파트너를 찾도록 하라."
뿐만 아니라 오늘에는 에덴으로 돌아가야 한다는 나체족들도 등장하고 있습니다. 과연 세상에서 참된 이상과 진실한 만족을 얻을 수 있을까요? 오직 진리뿐입니다. 우리의 삶이 헛되지 않도록 주의하시기 바랍니다. 은혜의 사슬에 매인 바 되어 하나님께 영광을 돌립시다.
"이를 놀랍게 여기지 말라 무덤 속에 있는 자가 다 그의 음성을 들을 때가 오나니 선한 일을 행한 자는 생명의 부활로, 악한 일을 행한 자는 심판의 부활로 나오리라." - 아멘 -
Two resurrections
John 5:25-29
Since man was created in the image of God, there are two unavoidable problems. The first is that there is a judgment after death, and the second is that according to that judgment, it will exist forever. Medically speaking, the death of the body is a state in which brain functions stop and the heart and breathing stop, and from then on, life cells are destroyed. This causes the human body to return to nature. But physical death does not mean spiritual death. The beast has no afterlife. Therefore, he is not only unaware of the afterlife, nor can he make any countermeasures, but man must prepare for the afterlife.
1. The matter of death
They mistook death for refuge and even gamble because they do not know the judgment that will come after death. The most serious problem in life is death, and the most unfortunate thing is death. And death takes away everything in an instant.
kind of death
1) Spiritual death
This means that your relationship with God is cut off.
“The Lord God commanded the man, saying, From any tree of the garden you may eat freely, but from the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you will surely die” (Genesis 2:16-17).
Despite this strict order, what was the result of eating the fruit of the forbidden fruit as tempted by the serpent? Rather than ascending to an equal position with God, he was expelled from Eden. This is spiritual death. The devil is a liar from the beginning. We must resist the temptation of the devil to disguise untruth as truth and approach it. The devil knows human weakness, so he is approaching it with the same tactics today.
Even if it is true that human beings make progress through their dreams of becoming great, if it is pride that turns their backs on God, they will be judged. We must have great ideals and dreams, but we must not forget our sinful roots. I hope that all of us do not forsake our duty and duty as human beings and become saints who receive blessings.
2) Death, the separation of soul and body
Death means the separation of soul and body. Although man ate the fruit of the forbidden fruit and was expelled from Eden, there is a chance until there is life in the flesh. Therefore, physical life is precious. God sent Moses and the prophets, and finally, by sending his only begotten Son, Jesus, so that anyone who is in Jesus could be born again into a new creature, and gain true freedom in the truth. The time a person wears a physical body and lives in the world is an opportunity to receive the grace of thought and the blessing of eternal life.
Mr. Lee at Water, who served as the election chairman of former US President George W. Bush in 1,898 years, lived in disbelief in God. He was diagnosed with brain cancer at the age of 1,989 years, and after a year of battling the disease, he died at the age of 38. dead. However, after seeking God during his battle with illness, he repented of his vain past, and said this in an interview with Life magazine a month before his death. “What value is there in the sight of God to have wealth and power better than others?”.
That's right. You live your life empty-handed, and when you leave, you go empty-handed. On that day, even the noisy world will fall into silence. The preacher's words.
“Before the silver cord is loosed, the golden vessel is broken, the jar is broken by the spring, the wheel is broken at the well, the earth still returns to the earth, and the spirit returns to the God who gave it, remember before the preacher said, “Vanity, vanity. All things are vanity” (Ecclesiastes 12: 6-8).
If there is only hope in life, he is the fact that the Lord has come into the world. The gospel is precious. The Lord saved a sinner who was enslaved by nothing and deserving of eternal destruction.
“Truly, truly, I say to you, the hour is coming and is now, when the dead will hear the voice of the Son of God, and those who hear will live” (verse 25).
Don't lose your chance to be saved.
“As co-workers with God, we urge you not to receive God’s grace in vain, saying, “I heard from you in your grace, and I helped you in the day of salvation.” Behold, now is the acceptable time; behold, now is the day of salvation.” (2 Corinthians 6:1-2).
Even now, I hope that you will receive the grace of eternal life by accepting Christ who works in truth.
3) eternal death
Eternal death is the eternal punishment of hell for souls who have lost the opportunity to be saved because they disbelieve in Christ, who took the flesh and came into the world. How unfortunate is it that there is no more chance after death? There is only terrible pain. Just as Heaven is eternal, so is Hell. Just as the glory of heaven is extreme, so is the punishment of hell. Our hope is in this faith that has received Christ Jesus as our Savior.
“Whoever believes in the Son has eternal life; whoever does not obey the Son will not see eternal life, but the wrath of God remains on him” (John 3:36).
everyone! Be careful not to fall into the temptations of the cursed devil. If you know that the grace of God that saved me, a sinner deserving of eternal punishment, is so precious, I hope you will bow down before the Lord and give glory.
2 The power to judge
“As the Father has life in himself, so he also gave life to the Son so that he may have it in him, and because of his kindness he has given him authority to judge” (26-27).
The judgment that the Lord has granted is absolute and eternal. Some countries allow political asylum under international agreements, while others do not. East German communist dictator Honecker fled to the Soviet Union after the fall of the Berlin Wall that blocked East and West Germany.
Had he been in Germany, he would not have been able to escape a court of law. Even if it is possible to escape in this world, we must realize that the judgment of the Lord cannot be avoided. People think of death as an eternal secret, but it is not. Some time ago, people were found by extracting DNA from skulls that had been dead for 20 years.
“And I saw the dead, great and small, standing before the throne, and books were opened, and another book was opened, which is the book of life. and death and Hades gave up the dead that were in them; and each one was judged according to their works; and death and Hades were also thrown into the lake of fire, which is the second death, the lake of fire” (Revelation 20:12-14).
“By lovingkindness he has given the authority to judge” (verse 27).
These words are important.
The Lord took on flesh and came into the world to sympathize with our weaknesses by His humiliation and obedience unto death. He also unites with God as a propitiation offering, and opens the way for sinners to pray in the name of the Lord. As a result, believers receive the grace of salvation, but unbelievers are eternal lake of fire.
3. Two Resurrections
“Do not marvel at this, for the hour is coming when all who are in the tombs will hear his voice, and those who have done good will come out to a resurrection of life, and those who have done evil to a resurrection of judgment” (28-29).
The Lord who exercises judgment is in control of both life and death. Therefore, when the Lord commanded, the dead were raised to life.
At the words of "Talithagum, little girl, get up" (Mark 5:41), the dead girl came to life.
When he said, “Young man, get up” (Luke 7:14), the son of the widow of Nain, who had died, arose from Sangyeo,
When he said, "Lazarus, come out" (John 11:43), Lazarus, who was in the tomb, got up and came out.
And the Lord brings the dead to the second judgment.
“The cowardly and the unbeliever, the abominable, the murderers, the fornicators, the sorcerers, the idolaters, and all the liars shall be thrown into the lake of fire and brimstone, which is the second death” (Revelation 21: 8).
The word of the Lord has the power to create the universe. All things are subject to him before him.
“The men were astonished and said, “What kind of man is this, that even the wind and the sea obey him” (Matthew 8:27).
These are the words of the disciples when they calmed the raging waves. Note that there are two resurrections in the voice of the Lord.
1) Resurrection of Life
The grace we receive in the flesh and the glory we enjoy after being resurrected are the grace that comes from the same God. If there is a difference, it is grace received in an imperfect state in the flesh, and the world of the resurrection is full glory. Therefore, the second coming of Christ will be the day of greatest glory for those who participate in the resurrection of life. He also said that those who have done good will reach their glory through the resurrection of life. You should not think of this as being saved by works, because it is grace itself that bears good fruit. Salvation comes first before works. That is God's a priori grace and love. When we accept this by faith, we ask that you be born again by the Holy Spirit and believe that a new will, that is, the person of Christ, is formed. And there, a new life will unfold and the Lord's will will be accomplished. Remember. The fruit of the Spirit is produced only by the Spirit.
“Unless you abide in me, they are thrown out like branches and wither away, and people gather them up and throw them into the fire, and they are consumed” (John 15:6).
The fruit of the Spirit is not produced by one's own will or determination, but by the grace of God. Also, even if they have the same faith, there is a difference in bearing fruit.
There can be no excuses or excuses in the sight of Jehovah’s flames. Living by the grace of the Lord, we must not become like the unfruitful fig tree. If it is true faith and faithful faith, I believe that the fruit of the Holy Spirit will bear abundantly. May everyone be rich in good works. The good fruit is to give relief to the poor and to comfort the sick and reveal the glory of the Lord.
Remember. Even if I give my body to the fire, if it does not bring glory to God, it is only useless. In other words, good works are God's works, and God's works are treasures stored up in heaven. For that we have been called If you do, you have to pledge more loyalty.
everyone! Do you truly love the Lord?
Commit to the honor of Christ in my body. Those who become sacrifices according to the will of the Lord and bear fruit of thirty, sixty, or a hundred fold, believe that their crown will shine even brighter on the day the Lord comes.
2) Resurrection of Death
Even the wicked will be resurrected. However, there is an essential difference between life and death. The wicked are evil and unhappiness in existence, so on that day, even if you regret the past, it is irreversible.
Those who belong to darkness are the ones who died while they were in the world and lived as worthless before God. They may be more famous than the children of light, and there will be others who have lived like the rich man in the scarlet robe. But what good is that to God? God gave the righteous and the wicked the same natural benefits. But they lived ignoring God. I had an opportunity to experience the gospel of salvation, a special grace, but I was proud and despised the gospel and lived my life. What's even more sad is that there are far too many people who belong to the dark.
What did God do in the days of Noah? He saw the people who were going to be destroyed, and lAmented the creation of life on this earth, and judged them with water. Such judgment was the same for the Israelites who fell in the wilderness while blaming God. Those who belong to darkness do not know what they are doing, so they bring eternal judgment. One of the biggest scandals in the world today is drug crime. Think about it. Do you need that to be a politician, or do you need that to be a scientist? It only leads to self-destruction. Also, I see a lot of people in the entertainment industry falling for such temptations because they couldn't get satisfaction from popularity.
The words of homosexuals. “The destruction of Sodom and Gomorrah was not in homosexuality, but in unkindness to guests. Do not try to change your life. God created you to be homosexual. Homosexuality is a gift given to you. Divorce them, abandon their children, and find a gay partner."
Not only that, but there are also naked people who say they have to go back to Eden today. Can we find true ideals and true satisfaction in the world? Only the truth. Please be careful that our lives are not in vain. Let us glorify God by being bound by the chains of grace.
“Do not marvel at this, for the hour is coming when all who are in the graves will hear his voice, and those who have done good will come out to a resurrection of life, and those who have done evil to a resurrection of judgment.” - Amen -
'설교 > 강해설교' 카테고리의 다른 글
남은 조각을 거두라 (0) | 2022.09.20 |
---|---|
성경을 상고하는 목적 (0) | 2022.09.20 |
아버지께서 일하시니 (0) | 2022.09.20 |
삼십팔 년 된 병자 (0) | 2022.09.20 |
두번째 표적 (0) | 2022.09.20 |